Paikallistoiminta vuonna 2016

Vuonna 2014 karateliitto aloitti strategiansa linjassa paikallistoiminnan kehittämisen. Karateliitto hakee paikallisia yhteistyökumppaneita eripuolilta Suomea hyvän toiminnan järjestämiseksi.

Keinoina ovat perustoiminnan kehittäminen, kuten esimerkiksi osaamisen lisääminen eri osa-alueilla. Innovaatiot ja rohkeat kokeilun ovat edelleen tervetulleita, mutta eivät pakollisia. Myös ihan tavallisen toiminnan järjestäminen/ kehittäminen riittää! Kunhan sillä saadaan aikaan laadukasta toimintaa, jota on tarjolla mahdollisimman monelle ja kohtuukustannus-näkökulma toteutuu.

Toimintamuotoja on muutettu edellisien vuosien kokemusten perusteella.

Toimintamuodot:

– Kilpailutoimintaa tukevien alueellisten ryhmien perustaminen
– Uuden toiminnan käynnistäminen tai jo toiminnassa olevan toiminnan kehittäminen
– Leiritoiminnan käynnistäminen tai jo olemassa olevan leiritoiminnan kehittäminen tai ylläpitäminen

Tarkemmat tiedot toimintamuodoista löytyvät PDF-tiedostosta Paikallistoiminnan konsepti.

Haettavien tukien suuruus on toimintakausittain 500–1000€.

Toimintakausia on kaksi: 1.1.2016–30.6.2016 ja 1.7.–31.12.2016. Hakemus voi sisältää molemmat toimintakaudet.

Tuet maksetaan liitosta laskuja vastaan elokuussa ja joulukuussa. Kaikki hankkeet edellyttävät taloussuunnitelmaa.

Hakuaika kevätkaudelle päättyy 31.1.2016. Tuet julkistetaan helmikuussa 2016. Hakuaika syyskaudelle päättyy 31.8.2016. Tuet julkistetaan syyskuussa 2016.

Nyt kannattaa käynnistää oman toiminnan kehittäminen. Älkää pohtiko, miten saisitte rahaa liitolta, vaan miten kehittäisitte oman alueenne ja sen kautta myös omaa toimintaanne. Taloudellinen tuki tulee, jos on tullakseen. Tärkeintä on suomalaisen karaten kehittäminen.

Ottakaa rohkeasti yhteyttä ja kertokaa ideanne. Kehitetään karatea yhdessä ja pohditaan ratkaisuja toimintanne kehittämiseksi.

Paikallistoiminnan konsepti
2016_paikallistuki_hakemusasiakirja