Lisenssi ja vakuutukset

Mikä lisenssi?

Lisenssiä voisi kuvailla seuraavilla termeillä: liiton jäsenseuran jäsenen rekisteröintimaksu tai  palvelumaksu. Se on tärkeä myös lajin vaikuttavuuden kannalta. Lajien vaikuttavuutta ja virallisia harrastajamääriä mitataan maassamme rekisteröidyillä harrastajilla. Lisenssiin voi liittää myös juuri kamppailulajeille suunnatun edellisen ja kattavan vakuutuksen.

Lisensseistä kertyvät tulot ohjataan karaten, ju-jutsun ja taidon kehittämiseen koko maassa. Niillä voidaan parantaa viestintää ja järjestää leirejä, tukea koulutustilaisuuksia tai muilla tavoin tehdä yhteistyötä seurojen kanssa.

Karateliiton jäsenseuraan kuuluvalla karate, taidon tai Ju-Jutsun harrastajalla tulee olla voimassa oleva Karateliiton lisenssi.

Jäsenkortti puhelimessasi

Lajien kehittäminen Suomessa

Lisensseistä saadut tuotot käytetään suomalaisen karaten, taidon ja ju-jutsun kehitystyöhön. Karateliitto pyrkii parantamaan palvelujaan kaikilla alueilla siten, että pystymme tukemaan seuroja entistä paremmin harjoitus-, valmennus-, koulutus- ja kilpailutoiminnassa.

Tukea seurojen kasvuun

Karateliitto on seuroja varten, ei päinvastoin. Näin ollen liiton toiminta on menestyksekästä ainoastaan, mikäli se pystyy tukemaan seuroja kasvattamaan toimintansa määrää ja laatua.

Edulliset vakuutukset harrastajille

Karateliiton tarjoama lisenssi- ja vakuutuspaketti on räätälöity juuri kamppailijan tarpeita vastaavaksi yhteistyössä Pohjolan kanssa.

2024 LISENSSIMYYNTI ALKAA 1.1.2024

Karateliiton Jäsenlisenssi (ilman vakuutusta) kaudelle 1.1.-31.12.2024 on 15 euroa.

OSTA LISENSSI JA/TAI VAKUUTUS:

MYYNTI ALKAA 1.1.2024!

Ostaessasi karateliiton lisenssin, sitoudut liiton Reilun kilpailun ohjelmaan.

REILUN KILPAILUN OHJELMA

Kilpailijavakuutus + lisenssi 1.1.-31.12.2024

Aikuiset, syntynyt 2005 tai aikaisemmin
Hinta: 241€
(226 € vakuutus + 15 € lisenssi)

Nuoret, syntynyt 2006–31.12.2011
Hinta: 146€
(131 € vakuutus + 15 € lisenssi)

Lapset, syntynyt 2012 tai myöhemmin
Hinta: 59€
(44 € vakuutus + 15 € lisenssi)

Harrastevakuutus + lisenssi 1.1.-31.12.2024

Aikuiset, syntynyt 2005 tai aikaisemmin
Hinta: 173€
(158 € vakuutus + 15 € lisenssi )

Nuoret, syntynyt 2006–31.12.2011
Hinta: 146€
(131 € vakuutus + 15€ lisenssi)

Lapset, syntynyt 2012 tai myöhemmin
Hinta: 59€
(44 € vakuutus + 15 € lisenssi)

Peruskurssivakuutus + lisenssi 2024

Kaiken ikäisille peruskurssille osallistuville henkilöille. Vakuutus on voimassa enintään 6 kuukautta ostohetkestä. Vakuutus päättyy viimeistään 31.12.2024.

Hinta: 53€

(38€ vakuutus + 15 € lisenssi)

(38 € vakuutus + 15 € lisenssi)

Mitä tehdä kun vahinko sattui?

Vahingon satuttua sinun kannattaa ottaa yhteyttä Pohjola Terveysmestari -palveluun!

Lue lisää: Pohjolan vahinkoapu

Seurakäyttäjien rekisteröityminen ja nippulisenssien lunastaminen Suomisport-palvelussa

Suomisport-palvelussa on mahdollista useamman lisenssin hankkiminen yhdellä kertaa. Tällöin seurakäyttäjä kerää lisenssit Suomisportin ostoskoriin ja tarvittaessa toinen seurakäyttäjä voi käydä maksamassa lisenssit yhdellä laskulla. Ainakin toistaiseksi yhteen nippuun on mahdollista kerätä vain yhdenlaisia lisenssejä, mutta nippuja ja laskuja voi tehdä useita.Toiminnon käyttäminen on tarkoitettu seuroille ja seurakäyttäjien tulee rekisteröityä Suomisportiin ja luoda itselleen Suomisport-tili. Olemassa olevat seurakäyttäjät voivat halutessaan kutsua lisää seurakäyttäjiä Suomisportiin. Seurakäyttäjiltä edellytetään kytköstä ko. seuraan ja seurakäyttäjäoikeus on voimassa toistaiseksi.
SEURATUNNUSTEN KÄYTTÖÖNOTTO
  1. Mene osoitteeseen www.suomisport.fi ja luo itsellesi profiili.
  2. Lähetä toimistoon sähköposti (info@karateliitto.fi), jossa kerrot haluavasi seurasi seurakäyttäjäksi ja kerro rekisteröitymisestä. Ilmoita samalla: Etu- ja Sukunimi, henkilötunnus tai SPORTTI-ID, sähköpostiosoite, puhelinnumero, seuran virallinen nimi (tietoja käytetään vain henkilön identifioimiseksi Suomisportissa)
  3. Yhteydenoton jälkeen Karateliitto yhdistää sinut seuraasi, eli antaa sinulle seurakäyttäjä-statuksen: Saat Suomisportista sähköpostiviestin seuratunnuksen aktivoimiseksi ja salasanan määrittämiseksi.
  4. Seurakäyttäjänä kirjautuminen tapahtuu kirjautumissivulta linkistä ”Kirjaudu Suomisport-salasanalla (liitto- ja seurakäyttäjät)”. Kirjauduttuasi sisään, päivitä seuran yhteystiedot ja tallenna ne. Voit nyt kutsua seurallesi muita seurakäyttäjiä, tehdä lisenssiostoja nipussa ja ilmoittaa seurasi liikkujia tapahtumiin.
MUIDEN SEURAKÄYTTÄJIEN KUTSUMINEN

Kutsu muut seurasi seurakäyttäjät Suomisporttiin klikkaamalla etusivun ”Hallitse käyttäjiä” -linkkiä.

1. Valitse ”Lisää käyttäjä”
  2. Etsi henkilö nimellä, tunnuksella tai sportti-id:llä
  3. Valitse henkilö ja klikkaa ”Kutsu”-nappia.
  4. Henkilön sähköpostiin toimitetaan linkki, jonka kautta hän käy luomassa itselleen kirjautumista varten salasanan.

NIPPULISENSSI

Lisenssien ostaminen nipussa on mahdollista vain seurakäyttäjätunnuksilla. Huomaathan, että ryhmäoston lisenssien ja vakuutusten tulee olla yhtäläisiä kaikille. Mikäli tarvitset erilaisia lisenssi+vakuutus -yhdistelmiä eri ryhmille, toista ostotapahtuma.
Huom! Nippulisenssiä käyttävien seurojen tulee huomioida, että alle 13-vuotiaiden lasten rekisteröinti Suomisportiin on estetty ilman huoltajaa. Huoltajan tulee siis perustaa lapselle Suomisport-profiili, minkä jälkeen lapselle voidaan hankkia lisenssi seuran toimesta.
  1. Kirjaudu Suomisportiin seurakäyttäjätunnuksilla
  2. Valitse ”Osta lisenssejä liikkujille” etusivun ylälaidasta
  3. Valitse mitä lisenssiä olet liikkujille hankkimassa.
  4. Valitse  vakuutusturva tai jätä vakuutus valitsematta.
  5. Lisää Suomisportiin rekisteröitynyt liikkuja nippuun. Mikäli liikkuja ei ole vielä rekisteröitynyt Suomisportiin, hänet lisätään seurakäyttäjän toimesta. Lisää uusi liikkuja nippuun.
  6. Kun liikkujat on valittu nippuun voi seurakäyttäjä joko maksaa laskun verkkomaksuna omilla tai seuran tiedoilla.

Huom! Lisättäessä henkilöitä Suomisportiin pakollisia tietoja ovat:

• Etu- ja sukunimi, henkilötunnus (jos ei suomalaista hetua, niin syntymäaika ja kansalaisuus)
  • Matkapuhelinnumero tai sähköpostiosoite (mikäli liikkuja on lapsi, jolla ei ole omaa puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta, tarvitaan lapsen aikuisen huoltajan tiedot)
  • Liikkujan/vanhemman sähköpostiin lähtee ilmoitus henkilön tietojen lisäämisestä palveluun.

7. Kun nippuun kootut lisenssit on maksettu, maksutiedot näkyvät liikkujan profiilissa.